söndag 16 november 2008

Kransar och dockskåps-hörna

Redan Söndag, och snart advent. Tiden går så fort!
~
På inredningsfronten här står det ganska still. Pysslar mest med småplock...
Idag har vi varit på Julmässa på Koberg slott. Hade inte med nån kamera, men det är verkligen fint där! Kan tyvärr inte säga att jag fick med mig nån julstämning hem dock. Kanske hade vart bättre effekt om man vart där när det är mörkt. Kanske inte behöver nån mer julstämning än den jag redan har iofs...
~

Jag har gjort en "ljuskrans" med små söta tomtar jag köpt på Blomsterhallen, och lite annat smått.



Igår möblerade vi om lite i denna hörna. Här ska granen stå sen, men tills dess får det se ut såhär. Tösen har börjat leka lite i mitt gamla dockskåp, som mamma och pappa gjorde till mig när jag var liten. Jag har målat om det vitt! Det var rött innan. Nu passar det bättre in här i hemmet. ( Jodå, jag frågade allt mamma om det gick bra först!) Sen efter jul ska denna utbyggnad vi har i vardagsrummet få bli en liten barnhörna med gammal skolbänk och myshörna med böcker och grejer. Det här är ju bara ett hörn av den...

~
En annan krans-historia har jag också knåpat ihop och gett bort. Det är så roligt att göra mosskransar.

~

Måste ju visa vad söt vinsten jag vann hos Vita hjärtan är! Lite annat fint "pynt" hade hon också skickat med. Tack kära du!! Den provas runt på olika ställen här hemma. Kan inte bestämma vart den ska få bo. Den passar bra överallt!


~
Nu ska vi till mor och äta tårta. Hoppas alla haft en bra helg!
Kram!

10 kommentarer:

Frida sa...

Hej!
Vilka fina kransar du har gjort och grattis till den fina vinsten!
Kram Frida

♥ Fyra årstider sa...

Jag behöver göra egna kransar, men har inte kommit igång ännu.
Kram Lotta

Sara sa...

Hej

Gud vad fina saker du pysslat ihop. jag tänkte att jag skulle försöka göra en jag med.
Kram Sara

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina kransar du har gjort. Kommer att bli så fint med granen där. Mysigt det låter med en liten barnhörna där efter jul.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Lallis - liv och leverne sa...

Men så otroligt fint. Och vilke kransar:)
KRam Lallis

www.nestorforlag.se sa...

Oj vad du pysslar. själv är jag mest bara trött :) Skulle också vilja göra sånna där fina dekorationer i mossa, men har inte riktigt fattat hur man gör än. Sen känner jag mig så omotiverad när jag vet att vi har två underbart vackra dubbeldörrar som egentligen ska sitta på vår framsida men dom är fortfarande på renovering. Dom är inte direkt snabba dom där snickarna. 5 månader sen tror jag det är nu, jag som trodde att vi skulle satt in dem redan denna sommar :( så är det när man vill att allt ska gå fort.

Fake cake sa...

Så fin hörna du gjort:)
Jag håller med dig om att mosskransar är så fina. Måste göra en snart med. Har mkt pyssel att sätta i med men saknar ljushållare nu;/ får leta efter såna.

Ha det gott

Petra C sa...

Vilken jättefin hörna. Där kommer nog granen att trivas väldigt bra. :)
Och vilka fina kransar du gjort!

Vitt och nött sa...

va fint du har pysslat!!! tycker verkligen om din hörna, kul med en barnhörna sen!

Sköt om dej!
KRAM

Annas skattkammare sa...

Hej! Mysig blogg du har och fint du pysslar! Kram /Anna