onsdag 25 november 2009

Hall-hörn

Plockade iordning på denna skänk (loppisfyndad) i hallen. Får passa på att ta kort på den nu, för den brukar alltid vara belamrad med saker som ska ut i garaget, post, nycklar, ja all möjlig skit...
~
Dörren in till toaletten här är jag så nöjd med. Det var en brun histora när vi flyttade in, vi målade den vit och satte in ett frostat runt förnster.
Bakom draperiet ska skorna stå... Ska, oftast hamnar de på golvet istället. Kan tyvärr inte skylla på resten av familjen för jag är lika slarvig jag...


En lykta med stora tösen, strösslad med socker för frostningen...



Här i hallen står även "adventsträdet" just nu. I år blir det ingen adventskalender med paket varje dag fram till jul, utan bara på adventsdagarna. D.v.s 4 stycken. Å lillan får inga... Jag har inte handlat 4:e paketet än, ska visa hela när alla paket är på plats. Ett vit-sprayat litet träd med numrerade paket blir det iallfall.


Nu borde jag ta tag i städning. Vad som helst, fönster, golv, vika tvätt, plocka iordning... Var ska man börja?
Kram!

1 kommentar:

Evelina sa...

Godmorgon!!

Nämen, lyktan var ju superfin... vilken härlig idé att sätta en bild på tösen på.. Undra om inte jag ska ta och "låna" din idé?!?

Hos oss blir det ingen adventskalender varje dag heller, hade det förra året.. Pojkarna tyckte det var roligt i början sedan blev de mer och mer otacksamma och då blev det inte roligt längre. Jag vill att det ska vara speciellt när man få en paket och man ska bli glad!

Ditt paketträd var en fiffig lite annorlunda lösning, gillar det!

Hoppas allt är bra med dig och tjejerna. Nu ska jag iväg och lämna pojkarna på teater... känns som den lilla bara får hänga med och åka i bilen titt som tätt. :)

Kram Evelina