lördag 15 maj 2010

Hemmagjord Tyll-lampa

Har haft en sån där skön ute-eftermiddag. Planterat och flyttat buskar. Gött att få lite skit under naglarna...
Äntligen har vi fått upp Tyll-lampan som jag gjorde, i sovrummet. Jag blev riktigt nöjd.



Stommen hitta jag på loppis med ett hiskeligt senapsgult tyg, som jag rev av. Jag satte en gummisnodd upptill som jag sedan stoppade tyllen under.
Sambon har hjälpt mig att svetsa fast en rund sak (en sån som man får som tyngd på Helium-ballonger) i mitten, som glödlampan hänger genom. Sladden kommer från ett gammal trasigt strykjärn.



Nu hänger den över sängen i sovrummet.



Hade nästan glömt av att jag hade en liten utlottning här på bloggen. Satte ett slutdatum lite väl långt fram. Men idag är äntligen sista dagen. Klockan 21 ikväll (om en timme) drar jag två vínnare. Tävlingen hittar du HÄR om du vill vara med i sista minuten. :)

5 kommentarer:

Sara sa...

Hej där!

Vilken underbar lampa du har gjort. Ser ju precis ut som från "den dyra affären".
Kram

Anonym sa...

Hejsan Tjoflejsan!

jisses, vad fin lampa du har gjort, ser verkligen ut som de dyra man köpa om man har råd. Bra gjort!
Du borde sälja såna ju!
ha en fin fin söndag.
Kram från andra sidan plurret.

Marita sa...

Vilken supersnygg lampa du har gjort! Klurig du är som kom på att du kunde göra den på ett så enkelt och snyggt sätt! Den ser ut som en svindyr lampa från fina affären!!!
kram, Marita

Susanne sa...

Hej, hej!! Ohhhh, jag älskar din tyllampa!! Ska verkligen ta mig an att försöka göra en nu. Hoppas det var OK att jag skrev om den och visade en bild av den på min blogg (givetvsi med länk till din blogg!!). Ha en go dag, Många varma Kramar från prinsessan Malous och Ville Bus mamma Susanne

Prinsessan Malous och Ville bus mamma sa...

Hej igen. ..gjorde nåt fel när jag skrev min kommentar till dig. . .ville ju att du ska se mitt inlägg om din lampa på min blogg:) Kram Susanne