måndag 11 juni 2012

Liljekonvalj och presenter

Kära vänner, tiden går så fort.. Vill stoppa tiden, hann knappt lukta på syrenerna innan de blommat ut...


Fyllde år för några veckor sen och fick fina presenter. Dessa underbara träskor från a.nordin. (Köpta på sjögräs i VGB)


...och denna fina träfigur från Willow Tree av Susan Lordi. Kolla in där, massor av figurer fina att ge bort. Jag ska börja samla :)  Min första  heter "My sister my friend", från just min syster.


~

 Min absoluta favoritblomma alla kategorier är liljekonvalj. Plockade alltid dessa på ett berg vid mitt barndomshem när jag var liten, lagom till födelsedag och skolavslutning. Nu har syster och hennes familj köpt och huset, så iår var vi tillbaka på detta berg och plockade, fler liljekonvaljer än nånsin.. :)





(Barndomshemmet, och nu min systers hem i bakgrunden.)
Vi har förresten börjat måla om vårat röda tegelhus till grått, kommer bli SÅ bra, ska visa bilder...

Kram E


2 kommentarer:

Evelina sa...

Ååå, underbart! Jag älskar också lijekonvaljer.. de doftar så ljuvligt!
Kram på dig!
Evelina

skifferhuset sa...

Hej vännen! Så kul att höra av dig, men förstår att du har att stå i! Vad kul att syrran köpt erat barndomshem å liljekonvaljer är underbara blommor, brukar få en bukett på mors dag! Ha det nu gott å sköt om dig! Kram Iréne