söndag 28 september 2008

Handdukar i fönstren

Dags att byta färg i köket. Var trött på det blåa, som hängt hela sommaren, nu råkade det bli rött eftersom jag hade dessa 4 köks-handdukar med röda broderier hemma. Ville testa idén om handdukar som gardiner, och det funka. Kanske dumt att ha rött nu eftersom man vill ha lite nytt och rött till jul... Jag ska försöka hitta handdukar i grå/vitt fram till jul tror jag, så hänger jag tillbaka dessa då. Ja, så får det bli...










~

Detta är vad vi sysslat med i helgen. 45 meter vit syrén-häck har planterats. Tog mycket tid och ork, men nu är det klart. Sambon var den som fick slita mest... Blir nog jättefint om de tar sig! Den saken kan man inte vara säker på här hos oss... Men med lite tur så...



Nu ska jag försöka komma ikapp hos er andra bloggare, har vart dålig på att lämna kommentarer det sista, är ledsen för det! Men tack för alla fina ni ger till mig!
Kram!!



P.S Jag sitter här med en mugg glögg... kunde inte hålla mig... Jag har väl sagt att jag längtar till jul?... D.S

9 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Vad gott med glögg!! Jag längtar...kul med en till som längtar till jul. Vilket gulligt kök.
Kram Lotta

Petra C sa...

Vilket mysigt kök ni har! Och glögg är ju alltid gott, fast jag väntar nog ett litet tag till. :) Vi hällde faktiskt ut en slatt i en öppnad flaska från förra julen som vi hittade i skåpet. Har haft storrensning av alla högar och pryttlar som samlas överallt ... skönt att få lite rensat.

Ullis/Leva på landet sa...

Glögg drack vi på jobbet veckan innan sommarlovet för vi frös så, *s*. Vilken bra idé med handdukarna. Gillar din fönsterlampa. En precis sådan lampfot skulle jag vilja ha, var har du hittat den?

Kram Ullis

Fake cake sa...

Så fint med handuksgardinerna:)
Ja vem har inte varit dålig på att hinna kommentera !?! (jag skäms)
Sånt är livet ibland tyvärr...

urläcker mossäng du pyntat..fick just en släng av dåligt samvete på min som bara har en tunn mosskudde med täcke den stackaren;(
jaja den står väl kvar hoppas jag tills en dag jag får tid o lust;)

Kramis från mig

Me and you sa...

Haha, jag längtar också till jul. Brukar nästan varje år komma vid denna tiden. Börjar också fundera på vad jag ska ge till folk i julklapp och hur jag ska slå in det. Handuksgardinerna blev jättebra, hur fint som helst.

Hälsn. Sofie

In my house sa...

Hej! Ååå, jag önskar att jag tyckte om glögg,,, låter och luktar så gott,,, men nääää mina smaklökar sviker mig då....
- Visst blev bokstäverna fina,,, jag är såå nöjd, har länge tänkt att jag ville ha det precis såhär som det blev,,, tänk ibland får man till det som man vill.... + att jag tycker att det är dyrt att köpa,,, speciellt om man vill ha en bunt...*fniss*
- Jaaa, detta kanske är min affärs ide,,, får åka runt till butiker och sälja in mig... Om ett år står jag och ritar bokstäver hela dagarna,,, hehe!!! MEN, någon gång så ska jag bli nåt, komma på en toppen ideè,!!! Drömma kan man juh!!!

- Visst kommer syrenen att ta sig,,, det är väldigt svårt att misslyckas med dom,,, kommer att bli jättefint till sommaren!!!!

Ha de gottit,,, och tack för dina gulliga ord! =)

Kram j

Sara sa...

Hej
45 meter syrenhäck, gud vad fint det kommer vara när den blommar. Bra idé med handdukar.
Kram Sara

Mjuka sa...

Vet du var man köper gardinstång till cafegardin. Använde mig av en vanlig, men den kommer ju så långt ut!! SÅ fint du fick det med kökshanddukaran
kramar M

Anonym sa...

Hejsan!

Oj, vilket mysigt kök ni har.
Vad fint det blev med det röda, det kan du väl ha fastän det inte är jul.
Så duktiga ni har varit och planterat häck. Håller tummarna att den tar sig och kommer att växa bra.
Tack för dina alltid så gulliga kommentarer inne hos mig och Matilda.
Kram Bodil.