fredag 18 december 2009

Fredagsmys

Ojoj. Julen närmar sig med stormsteg. Inte ens en vecka kvar. Är en så mysig tid det här. Gäller att inte stressa upp sig bara. Har tagit det väldigt lugnt iår, med städning å allt. Får bli som det blir. Julklapparna har jag, så gott som, köpt klart. Känns skönt att slippa ge sig ut nu när värsta hysterin är... Snö å kallt som satan har vi också fått. Hoppas snön får ligga kvar hela julen!
~
Vissa delar av huset börjar iallfall komma iordning. Har äntligen fått rent på matbordet, som tidigare varit pyssel/sy/samlings-plats. Nu är det tömt på sånt, tänker inte pyssla mer nu tror jag. Gör alltid så gott för hela rummet när bordet är rent.









Fick höra ett tråkigt besked idag att Saab skulle lägga ner i grannstaden. Fy va tråkigt. Hemskt för alla de anställda såklart. Usch...
Hoppas alla har en skön fredag-kväll iallafall.


4 kommentarer:

Evelina sa...

ÅÅÅååå!! Vad fina vackra bilder du visar... du har donat och fått det såå mysigt!!
Nä, det är inte klokt att det är sånära jul.. Det blir första julen för våra minsta sessor!! :)

Hoppas ni får en härlig tredje advent!! Kramar Evelina

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint du har gjort. Att stressa är inte bra. Tar man det lugnt så blir det bra i längden och man hinner ändå mer än man tror.

Ha det bra!
Kram Ullis

Villa nöystu sa...

Det är så fint hemma hos dig, jag blir alldeles mållös. Underbara juldekorationer har du gjort. Adventsträdet är ju genialt. Den ideen tar jag med mig till nästa år (för nu är det ju i senaste laget :-) )

Jätte,jättetråkigt m Saab, man tror ju inte det är sant.
Jag undrar om det skulle vara ok att jag lade dig på min länklista?

Önskar dig en fin fjärde advent,
kram Petra

Grodmamman sa...

Vi hade främmat här igår och då röjde jag vårt matsalsbord. Så skönt att få lite ordning igen!
Vi är också klara med alla julklappar och det känns himla skönt.
Ha en bra fjärde advent!
Kram