tisdag 8 december 2009

Jul i kök

Aldrig förr har lilla köket vart juligt så här tidigt hemma hos oss. Iår verkar det bli pyntat rekord-tidigt i hela huset för det jag pysslar själv plockar jag ju inte undan utan det får vara framme redan nu.
Vi har ju, som jag sagt tidigare, ett pytte-kök. Vet inte hur stort det kan va, ska minsann mäta nån dag, men jag har iallafall köksprylar och pynt för ett stort kök... Å jag gillar ju alla grejer, så allt får va framme i detta lilla kök. Därför ser det ju smått över-pyntat ut...

I ljuskronan hänger pepparkakor och små formar.


Fodralen till soffkuddarna sydde jag ihop av två kökshanddukar.


Ljusstaken i fönstret kommer från mormor.


Mmm, ser ju rätt plåttrigt ut på kort, men det är allt ganska mysigt i verkligheten. Synd bara att man nästan sitter och äter i kylskåpet (de står till höger om bordet)...

Kram

Inga kommentarer: