måndag 22 mars 2010

Flickrum

Jag tog några kort på det nymålade flickrummet. Det var brunt förut och OJ vad ljust och fint det blev i vitt. Vi kunde inte kosta på det för nycket pengar, dels för att det snart ska göras om, byggas ut och delas till två. Köpte därför billig färg på Rusta. 5 liter för 49:- och det gick åt 3,5 burkar till detta rum... Alltså ca 180 kronor för hela rummet. Billigt! Å än sitter färgen kvar iallafall... Det är inte riktigt färdigmöblerat än, jag ska visa mer när det är klart...


Här över sängen, där texten är, ska det upp två hyllor.



Här bor en riktig prinsessa, som älskar prinsessklänningar.


Här sitter 4-åringen i egen hög person, i en av prinsessklänningarna och lägger pussel på datorn...



Så var det Måndag idag igen. Helgerna gå i raketfart må jag säga. Å snön smälter så fint så. Idag kunde jag gå långa vägen med vagnen på morgonen, ingen snö på vägen! =)

Kram

3 kommentarer:

Dicksonska våningen sa...

Hej!
Så stor hon har blivit, din äldsta flicka! Och så fin hon är i sin klänning!
Rummet blev ju jättebra. Jag köpte vit färg på ÖB till vårt hus när vi precis hade flyttat in. Behövde måla över en del tråkiga tapeter men inte betala för mycket för det. Färgen var inte så dryg, det krävdes många målningar för att täcka men allt som allt blev det ändå billigt :)
Brorsan köpte färg på Cheapy till sitt sovrum. Den kunde man inte torka med våt trasa på. Då försvann den...
Men det är bra att man kan ändra billigt när det inte gäller en långsiktig lösning.

Oj, vilket långt inlägg om färg!
Så roligt att höra från dig igen!
Kram Annika

Hus nr.14 sa...

Bra med vitt i barnrum, de har så många andra saker med färg på... Ska också fixa till barnrummen till helvita, idag är dem vita med fondväggar, men känner att det blir lite för mycket liv...
Kram Marielle

Vit som snö sa...

Tack söta du för din fina kommentar hos mej! Jag har aldrig hittat din fina blogg heller!
Flickrum... Jag har 2 lite större tjejer, 9 och 10 år och jag lovar, det är värt att göra som ni o satsa på billiga färger o makeovers för det ska ändras mååånga gånger;) Men det blev ett ursött rum!
Kram Cilla