söndag 22 juni 2008

"Tavla"

Midsommarhelgen är över!
Gick ganska smärtfritt här hos oss. Allt var som det skulle, god mat & Dans kring stången! Nä, ok, inte jag, jag slapp. Mormor fick äran... :)
Som vanligt när vi ska iväg på nånting så blir det stressigt till tusen, & denna gång åkte vi ifrån både kamera & filmkamera. Detta grämer mig. Lillan var så duktig på danserna kring stången. De hade ju övat på dagis å allt...
Jaja... jag får försöka komma över det...
~
Idag var vi på IKEA. Skulle haft ett klädskåp till hallen, men just det som vi lyckats enas om, Hemnes, hade naturligtvis utgått. Det blev inget annat. Får kolla på blocket om det finn nåt bra...
~
Jag har gjort en "tavla".
(Det var RIKTIGT svårt att få en bra bild på den...)
Inspiration har jag som vanligt fått här på nätet, på en blogg tror jag. Kan för mitt liv inte komma på vilken bara... Om nån känner sig träffad är det bara att ta åt sig äran... Tack för inspirationen!




Imorrn börjar sista veckan innan min semester! Härligt!!!!
Kraam alla!!!

13 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan
Jag vill jättegärna köpa en tavla av dig med samma strof (ted gärdestad). Du kan väl maila mig pris osv. En sådan tavla tror jag Sand mellan tårna har gjort, de är fina.
Kram Sara

Mjuka sa...

Har också sett tavlan förut med en vit gammaldags ram tror jag. Jättefina!!
kramar Malin

Frida sa...

Hej!
Vilken fin tavla.
Hoppas du får en trevlig vecka!
Kram frida

Glitter och Marsipan sa...

Vilken fin tavla,den har jag inte sett innan.Du har mycket annat fint i din blogg också,måste kika viare.
kram Anette

www.nestorforlag.se sa...

Vilken fin tavla, vad kul att våra döttrar är lika gammla (min är född i maj),nej tyvärr har jag ingen elkasett i min och jag antar att det är rätt dyrt att köpa, skulle gärna ha flera kaminer här hemma men sambon säger att det kostar en förmögenhet att sätta in. Öppen spis är ju inte så barnvänligt direkt. Helt ok att du sa att hon kunde höra av sig (det gjorde hon) Jag har mängder av saker jag måste bli av med, man får väl köra en sån där garage loppis :) Ha en fortsatt bra vecka.

Dicksonska våningen sa...

Jättefin tavla! Det är ju inte så mycket som behövs för att få en vacker prydnad på väggen :)
Tråkigt att du inte fick med dig kameran på midsommar... var det ingen annan som hade kamera med sig?
Ted Gärdestad-tavlan var jättefin den också. Jag kanske beställer en någon dag när vi kommit iordning i huset :)
Jag funderar lite på loppisar häromkring med mycket möbler. Har du några favoriter eller var brukar du hamna när du åker på loppis?
Kram Annika

Mjuka sa...

ÅH vågar man härmas, vill också ha sådana tavlor till min barn!! Är ju jättefina
kramar På dig
Malin

Dicksonska våningen sa...

Jättetack för tipsen! Jag ska genast kolla hos Me and Alice!
Jag har sett ett liknande i vitt någon annanstans också men jag kommer ju aldrig ihåg var jag ser allt fint. Kanske det var Pysselprinsessan...???
Men jag är lite sugen på att behålla det i svart också... hur som helst tycker min sambo att vi ska "vänta lite med att ställa in skåpet i huset". Jaja, det vet man ju vad det betyder... Men jag får säkert som jag vill till slut! :)
Vår lägenhet ligger bara några kvarter från Tingvalla-loppisen! De håller på att göra om lite där nu - nya ägare! Så det kommer nog att bli en bättre inspirationskälla än vad det varit...
Ha det bra!
Kram Annika

Dicksonska våningen sa...

Nej, nu är jag här och klottrar igen! Jag har en liten överraskning till dig på min blogg dessutom!
Kram

Anonym sa...

Hej
Så söt barntavla! Har sett den förr men blev påmind nu när jag så din fina!

Det finns en liten överraskning till dig på min blogg!

Kram Helena/franska liljan

Dicksonska våningen sa...

Har man varit med i den lokala pressen så ska man ha en utmärkelse :) Men jag gillar verkligen det du gjort med de väggfasta skåpen i ditt hus!
Kram Annika

Frida sa...

Tack så mycket!
Hoppas du får en trevlig helg:-)
Kram Frida

Malin sa...

Hej!
Det dä rvar en jättebra idé med tavlan du gjort!
Jättefina brädor gör du också.
Kram Malin