tisdag 19 maj 2009

Dörr som sänggavel




En gammal dörr, som vi köpte på loppis för 1:- för ett tag sen, har ju fått bli sänggavel. Var behövligt eftersom sängen står mot snedtak, och snart ska man ju eventuellt sitta här och amma. Inte så skönt att behöva sitta framåtböjd...



Men nu är det löst. Blev så bra så. Kanske tar jag och skrapar av dörren och målar den, men jag gillar ju det här slitna också så jag väntar och känner påt lite...

















Är inget stort rum detta, får precis plats med sängen typ. Nu står ju spjälsängen här inne också, så det är det extra trångt, men det gör inget.

Man behöver inte så mycket plats i ett sovrum egentligen.


KRAM!!!




9 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Tyckte inte det såg så litet ut! Jättefint! Mysigt med dörren som gavel! Kram

Min lya och jag sa...

Verkligen jättefint!! Å vilket mysigt sovrum ni verkar ha.

Ha det så bra //Linda

Dicksonska våningen sa...

Jättefin huvudgavel! Jag skulle nog vänta med att måla den.

Nu är det ju inte långt kvar tills bebisen kommer! Spännande!

Kram Annika

Lallis - liv och leverne sa...

Oj vad snyggt:)
Ha en fin kväll
Kram Lallis

Fake cake sa...

Gud vad vackert sovrum ni har och sängaveln var pricken över iet!
jag tycker den slitna gaveln inte ska bli vit just nu iallafall för det ser väldigt fint ut.

Kram Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Blev ju jättefint med dörren. Gillar den precis om den är. De var ju ett riktigt kap. Hoppas att du får vila ordentligt nu de dagar som är kvar.


Ha en bra helg!
Kram Ullis

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Vilket fynd du har gjort. Har letat länge efter en gammal dörr eller ett gammalt staket på loppis för att kunna göra en sänggavel men har inte hittat någon. Får fortsätta leta i sommar :) Jag tycker den är jättevacker så som den är. Trevlig helg// Johanna

Leamarlené sa...

Så vackert med en dörr som gavel. Det hade jag nog aldrig själv kommit på men en super bra ide av dig.

Kram Marlené

Anonym sa...

Hej.
Hur har du fått upp dörren så pass högt?
Jag skall göra likadant, då vi också har snedtak, så jag skulle vara tacksam om du berättade hur du löst detta.
Mvh Helena